Wizytówka na Instagramie – co powinno zawierać BIO?

Jak stworzyć poprawne BIO na Instagramie? Każdemu użytkownikowi aplikacji Instagram łatwiej jest określić na czyim profilu się znajduje, gdy przeczyta bio. Dzięki niemu może się dowiedzieć, kim dany użytkownik jest, czym się zajmuje itp., jednak ta zasada nie zawsze się sprawdza, ponieważ niekiedy opis ten pozostaje pusty. Co w nim napisać, aby stał się atrakcyjną wizytówką firmy?

Odpowiedź znajdziecie poniżej. Bio, czyli skrót od słowa biogram, to Instagramowa wizytówka, w której można zawrzeć najważniejsze informacje o firmie, marce czy osobie. Biogram ma ogromny potencjał, dlatego warto zadbać nawet o najmniejsze detale. Ludzie często zadają sobie pytanie, co powinni umieścić w swoim bio na Instagramie, jednak nie ma jednego uniwersalnego szablonu, który sprawdziłby się na każdym profilu. Poniżej mamy dla Ciebie kilka wskazówek, dzięki którym uatrakcyjnisz swój profil. 

1. Nazwa użytkownika. Twoja nazwa użytkownika na Instagramie to Twój znacznik @ i również Twoja tożsamość na Instagramie. Jest to część adresu URL Twojego profilu na Instagramie (instagram.com/Twoja nazwa) i zajmuje ważne miejsce na górze strony Twojego profilu. 

2. Zdjęcie profilowe. Powinno to być związane z identyfikacją wizualną Twojej marki. Możesz zamieścić logo marki lub zdjęcie produktu. Jednak niezależnie od tego, które zdjęcie wybierzesz, powinno ono wyglądać świetnie i być istotne dla Twojej firmy. 

3. Kategoria. Określenie kategorii na profilu np. blog osobisty, przedsiębiorca, produkt/usługa, agencja reklamowa, ułatwi użytkownikowi zrozumienie, na czyim profilu się znajduje i co może tutaj znaleźć. 

4. Opis. Aby stworzyć opis, który zachęci użytkownika do dalszego eksplorowania Twojego profilu, musisz sam postawić sobie pytanie, co przyciągnęłoby Twoją uwagę i zaciekawiło Cię na tyle, aby dowiedzieć się więcej. Jego maksymalna długość to 150 znaków, dlatego, trzeba pisać zwięźle i konkretnie. 

5. Aktywny link. Instagram umożliwia dodanie jednego linku, może to być link to Twojej strony, do Facebooka lub do innej witryny, którą chcesz pokazać swoim obserwatorom. Pamiętaj, aby pisząc w poście odesłanie do linku w bio, zmienić go na aktywny. 

6. Adres firmy. Jeżeli jesteś lokalną firmą i chcesz, aby klienci do Ciebie przychodzili, dodaj pełny adres firmy, po kliknięciu użytkownik będzie mógł przekopiować ten adres albo otworzyć go w aplikacji, która zaprowadzi go na miejsce. 

7. Dane kontaktowe. W danych firmy możesz umieścić np. adres e-mail, numer telefonu, dzięki czemu klientom łatwiej będzie się z Tobą skontaktować. 

8. Zapisane stories. Jeżeli korzystasz ze stories i zapisujesz je, warto, aby było ono spójne z identyfikacją wizualną profilu. Możesz stworzyć na nie specjalne nakładki, które zachowają estetykę i przejrzystość. 

Pamiętaj, że Twoje BIO jest wizytówką Twojego profilu. Jeżeli chcesz wyróżnić się spośród swojej konkurencji, to jest to pierwszy krok, który powinieneś wykonać na swoim profilu, ogranicza Cię jedynie kreatywność! Wykorzystuj hasła i emoji, które podkreślą Twoją osobowość i profil marki! Instagram to wciąż dla Ciebie czarna magia? Skontaktuj się z nami, chętnie pomożemy. 

by Krystian

28.09.2022

Przeczytaj inne artykuły