Wiele osób, które są aktywne w sieci, wykazuje tzw. ślepotę banerową. Wszelkie reklamy, które pojawiają się podczas korzystania z aplikacji bądź stron internetowych, są odbierane bardzo negatywnie lub są po prostu pomijane. Treści, które przygotowują influencerów, są mniej nachalne i wzbudzają większe zaufanie wśród odbiorców. Społeczność zebrana wokół danego influencera to zazwyczaj grupa o podobnych zainteresowaniach, wartościach. Często są to osoby w podobnym wieku bądź tej samej płci. Jest to szansa, aby precyzyjnie dotrzeć do grupy docelowej z naszą akcją. W jaki sposób przygotować kampanię promującą markę, aby poprowadzona była w odpowiedni sposób oraz działania przyniosły wymierne korzyści?
1. Przygotuj strategię działania. Musi mieć ona wyznaczone podstawową misję marki oraz jej cechy, które powinny być pokazane w danej kampanii. Precyzyjnie określ cel planowanej współpracy oraz jakiego rezultatu się spodziewasz. Pozwoli to na sprawdzenie i zmierzenie efektywności danej współpracy influencerskiej.
2. Określ grupę odbiorców, na jakiej Ci zależy. Zastanów się, kim, jest Twój klient i kogo obserwuje w mediach społecznościowych. Ułatwi to kolejny krok, czyli szukanie odpowiedniego influencera.
3. Ustal budżet. Jest to konieczne do określenia, na jaką współpracę możesz sobie pozwolić. Ma to wpływ na rodzaj promowania oraz na długość akcji promocyjnej.
4. Poszukaj odpowiedniego influencera. Influencerzy dzielą się na kilka kategorii. Oprócz kanału ich aktywności oraz treści, które publikują podstawową różnicą, są wielkości danych kont. Bardzo często mikro influencerzy z mniejszą ilością obserwujących są najlepszym rozwiązaniem, aby podjąć z nimi współpracę. Takie osoby charakteryzują się grupą odbiorców, która jest lojalna i prawdziwie zainteresowana. Przekłada się to na większą ilość leadów dla danej marki.
Współpraca z influencerami przynosi wiele korzyści, ale tylko wtedy, gdy jest to odpowiednio zaplanowana. Influencerzy korzystają ze swoich zasięgów oraz zaangażowania, aby promować i rozprzestrzeniać w sieci wizerunek marki.